25 Ağustos 2009 Salı

Mutluluk

Arkadaşlar Merhaba,

Bundan böyle reklam ve halkla ilişkiler dünyasına ilişkin görüşlerimi buradan paylaşacağım sizlerle.

Az önce Mediacat'i okurken karar verdim bir blog oluşturmaya. Cocacola'nın reklam stratejistinin röportajını okuyordum.
Cocacola Reklamlarında mutluluk teması kullanmaya devam edecekmiş. Ramazan ayı reklamı aklıma geldi sonra. Bir bebeğin gözünden ramazan. Bebek, insanların güneşin doğuşunu izlemek için kalktığını zannediyor sahura. Sonra da ramazan mucize gibi, herkes hep böyle iyi olsa minvalinde bir şeyler söylüyor.
Cocacola küreselleşmiş bir marka. Yalnız markanın globalleşmiş olması onun kimliğini unutturmuyor bize. Cocacola Amerikalı. Bir Amerikan markasının ramazan ayını övmesini, yüceltmesini izliyoruz. Reklamı izlerken küresellik ve kimlik arasındaki ilişkiyi düşündüm. Küresellik bir markayı kimliksiz yapar mı? yada her pazara uygun bir kimlik oluşturmayı da beraberinde mi getirir ? Kendini ait hissettiği kimlikte bir kültürün bir milliyetin izi olmaz mı? Bulunduğu yada girmek istediği her pazarın kültürel, milli ve dini değerlerine göre mi şekillendirir stratejisini ? Bunları düşündürdü bana Cocacola reklamı iyi midir, kötü müdür, doğru mudur, yanlış mıdır bilenedim, düşünüyorum.
Sonra Pınar sucuk reklamı var. ramazan ayına özel reklamlardan.Bu reklamı beğendim. Bugüne kadar babasının iştahının gazabına uğramış çocuk nihayet sucukla buluşuyor. Oruç tutmuyor çocuk, oruçlu dedesi iftar vaktini tam hesaplayamdağı için sucukları bitiriveriyor.

Her iki reklamda da çocukların ramazan ayında yaşadığı mutluluk var, Tüketiciyi en hassas yerinden yakalayan ve çabukça ikna edebilen çocuk sevinci...

3 yorum:

  1. hayırlı olsun Sezinle'ciğim..ilk yazı için amma da uzun olmuş yahu..oku oku bitmiyor:p

    YanıtlaSil
  2. cocacola yorumuna karşılık uluslararası pazarlama isimli kitabı öneririm, cem kozlunundur. ve fekat kendisi yeterli bir kitap olmamasına ramen yapılacak bir şey yok, ingilizce kaynaklardan da uluslararası pazarlama stratejilerini araştırarak sonuca ulaşabileceğini düşünüyorum. sonuçta bir laf vardır bilirsin '' think global, act local'', bundan gayrı gerisini de kafana takma derim :D

    YanıtlaSil
  3. Cocacola'da Pepsi gibi Türk insanına şirin görünme işini abartmış görünüyor.
    Cocacola gibi bir markanın bu reklamı biraz göze batıyor, düşündürüyor.

    YanıtlaSil

İzleyiciler